Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Svensk Forms medlemshelg med årsmöte

maj 24 | 18:00 - maj 25 | 17:00

Varmt välkommen till Svensk Forms medlemshelg med årsmöte 24 – 25 maj 2019 i Göteborg!

Ladda ner inbjudan som pdf
Se även vårt Facebook-event

I år är det Svensk Form Väst som är våra värdar. Själva årsmötet med stipendieutdelning hålls lördag 25 maj och det blir då även lunch på nyöppnade restaurangen KOKS samt en specialvisning på Röhsska museet. Den som anländer kvällen före årsmötet är välkommen till HDKs examensutställning i den prisbelönta Jubileumsparken och på en tur med den klassiska Paddanbåten. Sedan går vi vidare för att äta middag på Folk, Göteborgs första naturvinsbar.

Inte medlem i Svensk Form än, men vill bli det?
Klicka här: www.svenskform.se/medlemskap

Anmäl dig senast 3 maj
Anmälan till elna.lassbo@svenskform.se senast fredag 3 maj. Meddela om du vill delta i fredagens program. Anmäl även eventuella allergier eller specialkost. Vänligen notera att de förbokade hotellrummen är bokningsbara t.o.m. 24 april. Vi återkommer med mer praktiska detaljer längre fram.

Reserverade hotellrum
Svensk Form Väst har reserverat 30 hotellrum på Comfort Hotel för dig som väljer att bo över natten mellan den 24–25 maj. Uppge bokningskoden ”Svensk Form” när du bokar ditt rum. Observera att de reserverade rummen är bokningsbara t.o.m. 24 april.

Pris inkl. frukost: enkelrum 1 150 kr, dubbelrum 1 350 kr
Kontakt: co.goteborg@choice.se alt. 031-752 28 00
Kortgaranti lämnas vid bokningstillfället.
Rummet går att avboka kostnadsfritt senast en vecka före ankomst.
Comfort Hotel Göteborg ligger vid Stenpiren i Skeppsbrohuset – en av Göteborgs mest berömda byggnader – med stans bästa utsikt över Göta Älv och endast 10 minuters promenad från Göteborgs Centralstation.

www.nordicchoicehotels.se/hotell/sverige/goteborg/comfort-hotel-goteborg

PROGRAM
Program fredag 24 maj – utställning, Paddan och Folk

Kl 18.00
Vernissage av HDKs examensutställning i prisbelönta Jubileumsparken i Frihamnen. Öppning kl 18.00 med tal och stipendieutdelning.
Jubileumsparken i Frihamnen tilldelades i år Sienapriset, som delas ut för att främja god utemiljö. Juryn utses av Sveriges Arkitekters Akademi för landskapsarkitektur.

Kl 19.30
Vi åker tillsammans till Kungsportsplatsen.

Kl 20.00
Göteborg & Co bjuder oss på en upplevelse med den klassiska Paddanbåten. I egen båt genom kanalerna ser vi det bästa av Göteborg. Vi åker bekvämt med ”partypaddan” abonnerad endast för Svensk Form. Svensk Form Väst bjuder på vin/öl/alkoholfritt och tilltugg.

Kl 21.30
För de som önskar fortsätter vi till Folk, Göteborgs första naturvinsbar, där det finns möjlighet att köpa god mat och dryck till bra pris i härliga miljöer. New Order Arkitektur, vinnare av Design S 2018, har ritat om Folkteaterns foajé till restaurang, bar och nattklubb.

Program lördag 25 maj – årsmöte, KOKS och Röhsska

Kl 09.30
Svensk Form Väst hälsar välkomna i sina lokaler på Föreningsgatan 2.
Kaffe och smörgås serveras.
Per Nadén, Nadén Arkitekter och hyresvärd, berättar om lokalerna, planerna och samarbetet med Svensk Form Väst. Vi tittar tillsammans på utställningen från Museum of Yugoslavia i samarbete med FG2 (Klara Källström, Thobias Fäldt och Per Nadén).

Årsmötet hålls i Svensk Form Västs nya lokaler i Jugendhuset på Föreningsgatan 2

Kl 10.00
Årsmöte

Kl 11.15
Fika
Ylva Gustafsson, regionutvecklare kultur på Västra Götalandsregionen, berättar om Svensk Form Västs årliga verksamhetsstöd.

Kl 11.45
Årsmötet fortsätter
Stipendieutdelning – i år delar Svensk Form ut fyra stipendier!

Kl 12.30
Svensk Forms varumärkesarbete, vd Mats Widbom informerar. Tid finns till öppet samtal.

Kl 13.20
Vi promenerar till lunchrestaurangen KOKS.

Kl 13.30 – 14.45
Lunch på KOKS – en nyöppnad restaurang mitt i Göteborgs hjärta, som drivs av familjen Lexö. Göteborg & Co ochTuristrådet Västsverige hälsar oss välkomna och bjuder på en fiskrätt i säsongens toner, sallad, kaffe och kaka. Möjligheter finns att köpa till vin eller öl.

Kl 15.00 – 17.00
Besök på Röhsska muséet, Sveriges enda specialmuseum för design och konsthantverk. Nina Due, museichef, och Vanja Hermelin, programsamordnare samt styrelsemedlem i Svensk Form Väst, tar emot oss och visar runt. Vi får se de nya utställningarna och höra om renoveringarna samt framtidsplanerna för det nyöppnade muséet.

Välkommen!

Bild överst: Nyförvärv: Barnstol Happy (Moodie), Takdekor i Arkitekturhallen från 1916, Röhsska museet. Foto: Hendrik Zeitler

Börjar:
maj 24 | 18:00